Nieuwe online tool Pastridor helpt horeca aan receptinspiratie

Pastridor, een merk van Lantmännen Unibake, laat een nieuwe innovatie los op de horecasector. Met de online Menu Matcher kunnen horecabedrijven eenvoudig nieuwe recepten met brood, fast food en viennoiserie ontdekken. Door enkele vragen te beantwoorden, krijgen gebruikers snel inspiratie die aansluit bij hun specifieke wensen. Pastridor biedt de tool gratis aan Belgische en Nederlandse horecaprofessionals aan.
Om in te spelen op de groeiende behoefte van horecabedrijven om zich te onderscheiden van hun concurrenten en tegelijk om te gaan met de toenemende tijdsdruk, ontwikkelde Pastridor een intuïtieve online inspiratietool. Horecaprofessionals kunnen door enkele vragen te beantwoorden – zoals het type horecabedrijf (broodjeszaak, hotel, restaurant...), de gelegenheid en de gewenste keuken – receptideeën ontvangen die perfect passen bij hun noden.
Brood, buns en viennoiserie in de hoofdrol
De voorgestelde recepten, die voorzien zijn van een gedetailleerde bereidingswijze, zetten brood-, fast food en viennoiserieproducten centraal. Zo is er een uitgebreid aanbod aan recepten voor belegde broodjes, burgers, toasts, breakfast buns en high teas. Ze worden telkens voorzien van een handige ingrediëntenlijst, bereidingstijd en productspecificaties.
De recepten gaan van basic tot geavanceerd: van een toast avocado tot een broodje met hertencarpaccio en van croissants met confituur tot cinnamon scandi swirls met fudge en opgeklopte room.
Primeur voor Belgische markt
De Menu Matcher is ontwikkeld door een team van experts bij Pastridor, en wordt eerst in België en Nederland aangeboden.
“Die keuze is niet toevallig,” zegt Laura Scheijgrond, Marketing Manager bij Pastridor. “Uit onderzoek weten we bovendien dat klanten nood hebben aan originele ideeën maar gebrek aan tijd en inspiratie ervaren. Daar spelen we op in. Op basis van de feedback en ervaringen van horecaprofessionals, zal de Menu Matcher blijven evolueren en inspireren.”
De Menu Matcher is hier te vinden.