Dezelfde smaak, meer vezels, minder zout

  Wist jij dat 50% van de consumenten zich enigszins bezighoudt met hun fysieke welzijn? We besteden daarom grote zorg aan al onze producten en maken dagelijks stappen naar gezondere alternatieven die aansluiten bij een voedzaam dieet. Gemaakt met de beste ingrediënten en met focus op meer vezels, meer volkoren en minder zout. Ons doel is om in 2030 het volume van onze gezonde producten te verdubbelen en zo dragen we actief bij aan een betere wereld!  

 

YouTube preview

 

 

 

Lantmännen Unibake gezondheidsambities voor 2030

 

Meer vezels

52% van de consumenten neemt regelmatig actie om meer volle granen en meer vezels te eten.​ Wij maken dit makkelijk door in 2030 te gaan voor minimaal 3% vezels in al onze brood en fastfood producten. Daarnaast zal 30% van al onze broodproducten 6% vezels bevatten.

Meer volkoren

Brood is verreweg de belangrijkste bron van volle granen in de voeding van consumenten. Daarom zorgen wij in 2030 dat 33% van de graaningrediënten in ons Pastridor tarwebrood volkoren is.

Minder zout

Iedere seconde probeert 46% van de mensen actief hun zoutinname te verminderen.​ Wij hebben de ambitie om in 2030 te gaan voor 10% minder zout in onze brood-en fastfood producten. 

Minder calorieën

Wij streven naar een balans tussen gezondheid en genieten. Daarom gaan we in 2030 40% van ons zoet assortiment verlagen naar minder dan 250 kcal en streven we naar 10% minder gemiddelde kcal per portie in ons zoet assortiment.

 

Gezondheidsambities die we al bereikt hebben:

  • 60% van het Pastridor brood gemaakt in onze eigen bakkerij bevat min. 3% vezels
  • 100% van de Pastridor fastfood producten gemaakt in onze eigen bakkerij bevat minstens 3% vezels
  • Al ons Pastridor bruin brood gemaakt in onze eigen bakkerij bevat ten minste 51% volkoren bloem
  • 10% zout reductie in alle Pastridor fastfood producten gemaakt in onze eigen bakkerij

 

 

"Als category manager ben ik er trots op dat we onze klanten steeds meer volkoren en vezelrijke producten kunnen aanbieden, om iedereen de kans te geven gezonder te eten."

- Helena Van Cauwenberge Category Manager